miercuri, 28 noiembrie 2012

Yeti, uriașul Om al Zăpezilor, din grupa 24


Frumosule, lunganule, lung cât o zi de vară, cât bârna de la fântână, lung da’ prost, cum spune filozoful. Mă uit la tine în sus și văd că nu te mai termini niciodată. Dacă m-aș încumeta să mă cațăr pe trupul tău în sus, cred c-aș ajunge până la nori. Ce cauți tu la noi în clasă? Când te văd ridicându-te din bancă, mă trec fiorii spaimei. Aștept cu înfrigurare momentul când, cu bostanul pe care-l porți pe umeri, vei sparge tavanul și toată clădirea se va prăbuși ca un joc de domino. Stai naibii în banca ta, nu ne periclita viețile ridicându-te în picioare.
Spune-ne drept, cine, mama ta sau tatăl tău a fost girafa? Cred că te-a făcut Gulliver cu o girafă. Sau dacă și tu ești creația lui Dumnezeu, ești un specimen căruia Creatorul i-a pierdut măsura. Noroc că a uitat să-ți pună și cap. Dacă te mai împopoțona și cu ăla, cu adevărat că făceai gaură în cer. Dar așa, fără cap fiind, gândești cu curul. Asta se vede după răspunsurile pe care le dai când ești ascultat. Ce cauți măi omule la Universitate, vii doar ca să joci cărți la cantină? Normal. Pe cât ești de lungan, le vezi de sus tuturora cărțile. Dar nici așa nu ești bun să câștigi măcar o partidă. Am auzit că ești ciuca bătăilor. Ai pierdut la cărți toți banii din casă, până și chiloții mamei tale ți i-a câștigat unul.
Dacă am vrea să-ți îngropăm picioarele în pământ, cred că am străbate întreg globul pământesc, iar vârful pantofilor ți-ar ieși pe cealaltă parte a Terrei, undeva prin Argentina. Asta ar fi pentru noi o adevărată binecuvântare. Să-ți mai miroase și argentinienii picioarele împuțite, că noi am vomitat destul din cauza lor. Da’ spune-ne și nouă, cum naiba ajungi cu degetele de la mâini, între degetele de la picioare, să ți le scarpini? Nu spune că nu faci asta, deoarece îți miros și mâinile a picioare. Abia acuma văd că pentru a nu sparge tavanul din clasă, ți-ai luat bostanul și ți l-ai pus pe bancă.
Ce naiba faci cu buzele alea late de o palmă? Le muști în loc de carne când mănânci hrișcă? Vai, ce păr frumos ai. Cred că prin nas și prin urechi ți-l coafezi. Probabil că ți-ai făcut transplant din zonele intime ale tale. Mă uit la ochii tăi bulbucați. Cred că i-ai împrumutat de la Zimbrul moldovenesc. Ești adorabil când te holbezi cu ei la fiecare poartă nouă. Păsărilă din poveștile populare e un mic copil pe lângă tine. Dar pe cât de mare ești tu, pe atâta de mici îți sunt notele din registru. Cel mai sus la înălțime, dar cel mai jos la învățătură. Între atâtea fete, ești ultimul. Ultima fată sau ultimul băiat? Dacă n-ai fi tu să ne strici aspectul, am putea spune că suntem o clasă de fete, dar, cine știe, poate chiar suntem o clasă de fete. După reacțiile tale, nu prea pari bărbat.
La început m-a mirat profund ce te face să părăsești cantina și jocul de cărți și să mai dai câte o raită și prin sala de clasă. Dar acuma, mi-am dat seama. Nicidecum nu lecțiile te atrăgeau încoace, tu veneai doar să ceri colegelor tale câte un leu-doi, poate chiar și mai mult. Bineînțeles, nu cu intenția de a-i mai înapoia vreodată. Am mai văzut unul care făcea același lucru, adică cerea bani, în fața bisericii din centru, însă acela nu era așa de lungan ca tine.
La începutului noului an școlar, ai venit să ne tâmpești pe toate cu periplul tău din România de astă vară. Erai tare încântat că acolo lumea nu se holbează la tine ca în Republica Moldova. Probabil te holbai tu la ei și de-atunci ai rămas așa. Te mai lăudai ca în România te băga lumea în seamă. Te-or fi băgat deoarece nu te cunoșteau, nu știau ce hram porți. Dacă te-ar fi cunoscut, te băgau nu în seamă ci în altă parte. Cred că și pe-acolo umblai ca și prin Universitate, cu mâna întinsă, să-ți admire toți ceasul de aur, adus de către tatăl tău din Portugalia. Într-o zi nu-l aveai la mână. Cred că-l uitaseși acasă, dar eu m-am speriat că l-ai pierdut la cărți. Apoi mi-am dat seamă că acest lucru era imposibil, câtă vreme te vedeam viu. Dacă ți s-ar fi întâmplat o asemenea catastrofă, cred că te-ai fi aruncat de pe acoperișul Universității, la cât de mult te fălești cu el.
Noroc că nu ești o mare celebritate, să-ți toarne cineva o statuie în bronz, în mărime naturală. Toată rezerva de bronz a Republicii Moldova s-ar duce pe statuia ta.Dar cel mai mult la tine, îmi place diminutivul numelui cu care te prezinți, Jenea, Jenel, Jenică. Nume de bebeluș pentru o namilă de doi metri. La cât ești de frumos, dacă ai fi fată, cred că ai muri virgină. Nu te-ar vrea niciun bărbat. Când cizmarul ți-a făcut ciubotele, cred că a trebuit să sacrifice doi boi. Nici așa nu sunt prea convinsă ca pieile lor i-au ajuns pentru încălțările tale. În loc de ciorapi, cred că ți-ai tras doi saci pe picioare. Când faci imprudența să-i speli în Prut, înnegrești apele Prutului, alertând garda de mediu din România. Am auzit că au vrut să te ducă la grădina zoologică, ca pe o curiozitate a naturii, dar n-au avut la Chișinău atâta fier încât să-ți poată face zăbrelile cuștii.
Așa că ai rămas printre noi, să ne fericești pe noi, colegele tale, cu prezența ta Don Quijotică. Cred că dacă Ministrul Învățământului ar fi știut că te vei înscrie la Jurnalism, la ,,Alecu Russo’’, ar fi desființat secția și grupa 24. Rămâneam și noi fără facultate, dar, măcar scăpam de coșmarurile din nopțile în care ne visăm cu tine. Vom depune cu toții o cerere, ca ție să-ți dea diploma după doi ani de studiu, ca să fim scutiți de calvarul prezenței tale încă un an printre noi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu