luni, 26 noiembrie 2012

Ana Tinica, între lumea filmului și realitate


Perioada studenției reprezintă pentru fiecare tânăr, probabil, anii cei mai frumoși din viața sa, în orice caz ei lasă amintiri de neuitat, care îl vor marca  în timp. Cunoștiințele acumulate în această perioadă, formarea pe plan profesional , decisivă pentru tot anii maturității, dar și trăirile extrașcolărești sunt, pentru fiecare, un viitor nesecat izvor de amintiri.
Viața noastră, pentru oricare dintre noi, este strâns legată în acești ani de colegii noștri cu care ne intersectăm existența zi de zi. Dacă unii dintre tovarașii mei de grupa îmi par figuri mai șterse, alții, dimpotrivă, mă impresionează cu personalitatea lor. Din grupul celor a căror figură imi va rămâne vie în memorie toată viața, se numără și colega mea, Ana Tinica.
În primul rând, trebuie să spun din capul locului, că este una dintre cele mai bune prietene ale mele, împreună cu ea și cu Vica Bagrin formăm un grup în care relațiile interumane care domină între noi, sunt unele de coeziune și de deplină înțelegere.
Rare au fost momentele născătoare de divergențe, iar, atunci când au fost, noi am trecut cu ușurință peste ele.
Cu Ana Tinica, nici nu poți avea alte relații decât de prietenie sinceră, relații cordiale, uneori aproape afectuoase. De când am cunoscut-o, m-au atras ochii ei limpezi, privirea de căprioară blândă, trădând un suflet curat.
Ana Tinica emană de pe întreg chipul sau puritatea unor sentimente de prietenie, dezvăluind o inimă mare, a unei ființe pe care te poți baza când ai nevoie. Colegă ireproșabilă, săritoare la nevoie, dominată de un altruism dus adesea, când situația o cere, până la sacrificiu, Ana Tinica dezvăluie celor care știu să se apropie de ea, un caracter puternic.
Pentru că îi plac mult filmele, dramele, aș asemui-o cu una dintre eroinele sale preferate, Scarlett O'Hara din "Pe aripile vantului", personaj celebru din filmotefiecareca universală. Le apropie pe cele două dârzenia cu care lupta în viață fiecare, spiritul combatant care le face de neînfrânt, speranța că prin muncă și curaj, țelul final, care de fapt este întotdeauna izbândă în viață, va fi atins.
Privindu-i chipul frumos, chiar am adeseori iluzia ca în fața mea nu o am pe colega noastră și prietena mea Ana Tinica, ci pe însăși actrița Vivien Leigh, celebra interpretă a lui Scarlett O'Hara, sau mai  bine zis  pe însăși eroina filmului.
Căutând similitudini, cred că rolul jucat de către superba Vivien i-a punctat viața prietenei mele, făcând-o  o luptătoare perseverentă, care prin muncă și abnegație va învinge mereu în final. Abnegația Tinicăi este fără îndoială împrumutată de la acest personaj.
Dar Ana Tinica este și o personalitate impunătoare, având ceva din măreția Cleopatrei, interpretată de către fenomenala regină a Hallywodului, Elizabeth Taylor, o altă preferată a colegei mele.
Am auzit-o că se vrea o femeie de succes, care să facă o carieră deosebită în viață, având ca model și pe starul de televiziune Andreea Marin. Vrea să rămână mereu generoasă, ca și aceasta, zâmbetul să-i inunde și ei permanent fața, să împartă mereu celor din jur, binele. Toate astea izvorăsc din sufletul nobil al prietenei mele. A fi de ajutor cuiva este o mare bucurie pentru Ana Tinica, iar singura răsplată pe care o acceptă pentru fapta sa, este un surâs de mulțumire.
Fire romantică, îi plac poeziile de dragoste, îi place să fie iubită, îi place viața. Uneori încerc să mi-o închipui cum i-ar fi stat ca și iubita unui mare poet care să și-o întruchipeze ca pe o muză, sursă de inspirație și să-i cânte farmecele.
I-ar fi stat bine și ca iubita lui Leonardo di Capriu din filmul "Titanic". Un alt personaj, o altă actriță care a marcat-o. Tinica și-a ales întotdeauna drept modele, femei luptătoare, dârze, neînfricate.
Ea este și cea mai veselă ființă din lume. Exuberanța ei te copleșeste, te cuprinde, te antrenează. Lângă ea nu poți fi decât veselă. Îi plac comediile, îi place să râdă, să se distreze. Îl urmărește cu mare plăcere pe Mister Bean, filmele cu acesta îi înseninează viața.
Este atrasă de lectură. De fapt eu întotdeauna mi-am închipuit-o ca pe o eroină ruptă dintr-un roman de mare succes. Dacă una dintre marile figuri ale literaturii universale, un scriitor celebru, ar fi cunoscut-o, în mod sigur că ar fi imortalizat-o în paginile unui roman.
Îi place "Enigma Otiliei" a lui George Călinescu, Otilia din roman, un alt model care i-a atras atenția. Eu o vad și ca pe o Anna Karenina a timpurilor moderne.
I-ar fi stat bine și în lumea plină de voiosie a tinerilor din "Liceenii", serie de filme pe care le urmărește cu plăcere. Mi-a spus adesea, că ar vrea să trăiască o poveste de dragoste ca în filme, să iubească cu pasiune și să fie iubită cu intenstatea cu care iubesc acei eroi. Firea ei romantică și-a alimentat sufletul cu tot ce este frumos, cu arta pură. A adunat din filme, din romane prototipuri demne de urmat.
Dar dacă este o visătoare, Ana Tinica nu este o naivă. Știe că lumea filmelor este un univers iluzoriu, în care fabulația este fenomenul dominant, iar acele povești din filme sunt doar fantasmagorii, de multe ori. De aceea prietena mea vrea să împrumute de pe marele ecran în primul rând trăsăturile pozitive ale eroinelor, cât și farmecul personal al actrițelor.
Viața tumultoasă, plină de trăiri și de farmec a marilor actrițe o atrage ca un magnet pe Tinica. I-ar place și ei o astfel de existență și de carieră. I-ar plăcea să trăiască într-un loc exotic, ar vrea și ea să aibă o"lagună albastră", peisaj mirific din cunoscutul film pe care îl revede mereu cu plăcere, o "lagună albastră" numai a ei, unde să se reîntoarcă oride câte ori sufletul ei simte nevoia de recreere.
I-am făcut adeseori Tinicăi recomandări să nu fie atâta de visătoare, să nu se transpună prea tare în lumea eroinelor ei, deoarece aceasta o pot face să traiască într-o lume ireală. Fire receptivă, colega mea, a luat act de sfaturile mele. Îi plac filmele, dramele, comediile, îi place literatura, dar Ana Tinica este, în primul rând un om cu picioarele pe pământ. Nu se lasă furată de mirajul lumii personajelor ei preferate. Se inspiră din natura lor, dar nu o copleșesc.Tiparele ei reale sunt din viața reală. Femei de mare succes din lumea înconjurătoare, modele de cinste, ambiție, perseverentă. Primele modele și le-a luat chiar din familie. Dascălii care i-au călăuzit copilăria, adolescența, tinerețea sunt alte exemple de la care Ana Tinica a cules tot ce este bun.
Prietena mea este și o persoană care are o permanentă preocupare de modul în care arată. Deosebit de frumoasă, mereu îngrijită, pusă la punct, frapează prin eleganță, bun gust, modestie, simplitate. Toaletele sale sunt întodeauna impecabile, perfecțiunea este cuvântul de ordine, obiectivul ei de atins, atunci cand iese în public.
Meticulozitatea cu care se pregătește, trădează o fire încăpățânată, dar o încăpățânare pozitive, născută din firea și natura unei moldovence adevărate, născuta din seva acestor meleaguri.
Într-un viitor nu prea îndepartat, o văd întemeindu-și o familie fericită. Mare iubitoare de copii, Ana Tinica va fi cea mai bună și grijulie mămică din lume. Îi place să fie mereu înconjurată de râsete curate, juvenile, ca niște clinchete cristaline. O văd într-o casă mare, spațioasa, plină de lumină și de voioșie, plină de viață.
Dar anii care vor urma vor fi, în primul rând, o probă a timpului care va dovedi că alegerea mea în persoana Tinicăi, drept una dintre cele mai bune prietene ale mele, a fost un lucru înțelept.  Sunt convinsă că atașarea mea față de ea în anii studenției, este una trainică, ea va dăinui peste ani și ani. Vreau ca prietenia ei să-mi însenineze existența, până departe, în negura timpului. Prezența ei în viața mea va fi permanent de bun augur. Voioșia ei va avea și în anii ce vor urma darul de a mă face să trec mai ușor peste încercările ce vor veni. Sunt convinsă că Ana Tinica îmi va fi alături mulți ani de-acum încolo, iar prietenia noastră, unul dintre cele mai frumoase evenimente de care m-am bucurat până acum, nu va fi un fenomen pasager, și că mă voi bucura de ea toată viața.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu