miercuri, 16 octombrie 2013

O zi de suflet printre suflete uitate

Mă apropii cu emoţie de centrul comunitar de protecţie socială, ,,AGAPE’’ din oraşul Sângerei. Întotdeauna mi-am dorit să vizitez acest cămin de batrâni, iar acum, vrerea mea se realizează. Am  păşit dincolo de portiţa de culoare neagră. M-a întâmpinat o curte şi un părculeţ surprinzător de îngrijite şi de curate. Acesta este locul de promenadă a bătrânilor internaţi la cămin, adevărată oază de verdeaţă, unde se pot recrea într-un mod agreabil. Coridoarele sunt spaţioase, curate, luminoase. Se vede că am intrat într-o unitate destinată ingrijirii bătranilor, unde ordinea şi curăţenia sunt la loc de cinste.
În camera de zi cei internaţi permanent aici îşi petrec cea mai mare parte a timpului, iar alţii au un program doar peste zi. Am făcut cunoştinţă cu blajinele bătrânici întalnite  în salon şi am stat de vorbă cu ele. M-a emoţionat povestea unei doamne pe care sărăcia şi nepăsarea familiei au adus-o în această ipostază de a locui în căminul de bătrâni. Singurătea şi egoismul copiilor, preocupaţi doar de propria lor viaţă, iscă adevărate drame în sufletul bieţilor bătrani. Bine că măcar aici sunt îngrijiţi, iar alimentaţia primită îi satisface. Discutând şi cu celelalte persoane internate, am constatat că toti sunt mulţumiti de hrana primită şi de grija cu care sunt înconjuraţi. Bătrânelele cu care am stat de vorbă, toate au fost mişcate până la lacrimi de propriile lor drame cu care se confruntau. Plânsetul lor m-a impresionat şi pe mine şi cu greu m-am stăpânit să nu lăcrimez şi eu. Am întâlnit şi persoane pe care familia le-a uitat şi abandonat cu totul, sau altele, care pur şi simplu nu au familie. Centrul acesta unde găsesc o farfurie de mâncare caldă, un adăpost, unde sunt înconjuraţi cu atenţie şi unde-şi pot petrece zilele bătrâneţii, reprezintă o adevărată mană cerească pentru toţi.
Am vizitat apoi si anexele gospodăreşti din cămin. Peste tot domneşte curăţenia, sala de mese este un loc decent, îngrijit, unde se poate servi masa într-un mod civilizat. Bucătăria este înzestrată cu toate dotările şi unde lucrează un personal calificat. Centrul este dotat cu săli de baie unde apa caldă nu lipseşte, se pot urmări programele TV la televizorul pus la dispoziţie, aşezaţi în fotolii comode. De asemenea doritorii au la dispozitie o sală de gimnastică şi întreţinere înzestrate cu diferite aparate.   
După ce am stat de vorbă cu câteva asistente cu care bătrânii intră în contact, am ajuns şi la capătul vizitei mele. Părăsesc căminul de bătrâni cu sentimente contradictorii. Pe de o parte sunt încântată ca există în Sângerei un lăcaş unde persoanele vârstnice îşi pot petrece decent bătrâneţea, unde sunt îngrijite, unde găsesc un adăpost, o masă caldă. Pe de altă parte, îmi dau lacrimile când mă gândesc cu câtă nepăsare şi lipsă de dragoste îi înconjoară pe unii familiile. Egoismul şi indiferenţa fiilor i-a împins pe aceşti bătrâni la azil. O mamă poate creşte şi îngriji zece copii, dar zece copii nu pot îngriji o mamă. Mi-am jurat că eu niciodată nu-mi voi abandona părinţii. Dragostea şi grija cu care m-au crescut nu poate fi răsplătită decât cu dragoste şi grijă şi din partea mea. Dacă ei au fost şi sunt alături de mine când am avut nevoie, negreşit voi fi şi eu alături de dânşii atunci când bătrâneţile lor vor impune nevoia de a fi îngrijiţi. Sărut mâna mamă, sărut-mâna tată, întotdeauna voi fi alături de voi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu