vineri, 22 februarie 2013

Internetul, mon amour

Dacă internetul ar fi un obiect palpabil, redus  la dimensiunile unei cutiuţe cu cremă de faţă, sau a unui flacon cu parfum, ar fi nelipsit din trusa mea zilnică de cosmetice. Cum nu concep să nu am în fiecare clipă la îndemână un rimel sau un ruj, tot aşa nu-mi pot închipui existenţa fără a avea permanent la dispoziţie posibilitatea de a accesa Internetul. Alături de facultate, internetul reprezintă principala mea sursă de informaţii, profesorul meu particular, omniprezent în viaţa mea.
Se spune că suntem generaţia dependentă de telefonul mobil şi de internet. O fi un sâmbure de adevăr în această informaţie, dar trebuie să recunoaştem că internetul este o sursă de informaţii indispensabilă, mult mai uşor de accesat decât celelalte mijloace mass-media, atât din presa scrisă cât şi din audiovizual. Pentru mine, internetul înlocuieşte totul. El îmi este atât radio, cât şi televizor, jurnale, înlocuieşte cărţile, revistele, îmi oferă muzică, filme, ştiri, piese de teatru, informaţii utile din toate domeniile de activitate. Internetul este însăşi viaţa mea, îmi este necesar la fel ca şi aerul pe care îl respir. Fără internet, as fi mai săracă spiritual, mai vulnerabilă, mai puţin pregatită.
Poate că internetul ne netezeşte calea spre comoditate, spre pasivitate, dar nu este vina lui că ne oferă toate informaţiile cu minimum de efort. Internetul ne urmăreşte în viaţă pas cu pas, pătrunde alături de noi în toate ungherele existenţei noastre. La şcoală, acasă, în parcuri, zone de agrement, chiar şi pe stradă, sau mijloacele de transport în comun, m-a însoţit întotdeauna în excursii şi drumeţii, în vacanţe. Prin intermediului internetului iau legatura cu cei dragi, şi cu cel drag. Schimbăm impresii, dialogăm, ascultăm împreună muzică, urmărim filme şi filmuleţe. În mare măsură, Intrenetul înlocuieşte tradiţionalele convorbiri telefonice.
Astăzi, viaţa fără Internet, pentru noi tinerii, este de neconceput. Privit la apariţie ca a opta minune a lumii, încetul cu încetul a ajuns la îndemâna orişicui, accesarea siteurilor de pe Internet devenind o banalitate, un factor de rutină. Fiecare tânăr s-a lansat pe orbita vieţii, având Internetul alături, slujindu-se de el, iar acesta devenindu-i cel mai bun prieten. Pentru mine, viaţa fără Internet ar fi insipidă, lipsită de fantezie, mai dificilă, iar eu aş fi mult mai puţin bine pregătită. Am avut alături de mine Internetul şi, cu siguranţă, mă va însoţi întreaga viaţă, uşurându-mi existenţa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu