joi, 10 aprilie 2014

Raport asupra primei noastre tentative de a deveni jurnalişti

Cea mai inedită experienţă pe care am avut-o în cei trei ani de studenţie a fost sarcina de a încropi o revistă, concepută, scrisă, tehno-redactată şi machetată în întregime de către noi, studenţii.
Poate că în alte condiţii aş fi luat  totul ca pe o joacă, dar de data asta am vrut să mă implic total, ţinând cont că mi s-a încredinţat rolul de redactor-şef şi nu puteam înşela încrederea profesorilor, nici să-i dezamăgesc sau să cobor ochii grupei de la Jurnalism.
Oarecum eram familiarizată cu atribuţiunile pe care le are un redactor-şef în cadrul colectivului. Aşa că mi-am început activitatea ca şi cum aş fi fost cu adevărat în fruntea unei redacţii.
Pentru început a trebuit să alegem un titlu pentru revistă. Am vrut să fie un titlu simbolic, în directă legătură, atât cu facultatea pe care în curând vom absolvi-o, dar şi cu tematica numărului nostru de revistă. I-am spus ,,Literele’’. Noi, colectivul redacţional, ne-am întrunit de câteva ori pentru a stabili sumarul gazetei noastre. Şi pentru că eu eram redactor-şef, mi-am asumat toată responsabilitatea. Am determinat sarcinile pe care le-am împărţit fiecăreia. Apoi mi-am trimis colegele pe teren pentru a căuta subiecte şi a le dezvolta. Fetele au fost să colinde campusul în lung şi-n lat căutând subiecţi şi subiecte. Şi-au luat şi ele rolurile în serios, muncind ca nişte adevăraţi redactori.
Stabiliserăm de la început o coeziune de subiecte, toate articolele tratând probleme ale universităţii şi n-aş putea spune că au fost descrise în termeni laudativi. Ne-am dorit a fi ochiul critic gata să analizeze orice amănunt. Cred că am şi reuşit asta. Fetele mi-au adus fiecare articolele scrise, iar eu, am purces la corectarea lor. Toate textele erau gata pentru a fi înserate în revistă, mai rămânea să încercăm a le pune cât mai bine în evidenţă. Chiar dacă n-am avut un laborator la dispoziţie şi n-am avut nici logistica necesară, fiind nevoite a lucra cu laptopurile aduse de acasă, noi am reuşit să aşezăm cât mai bine articolele în pagini, fiecare la locul lui, într-o grafică adecvată, pentru a atrage cât mai bine atenţia.
Treaba odată încheiată, noi, cel puţin, am fost încântate de ceea ce am realizat. Sperăm că îi vom convinge şi pe cei care au în atribuţie să aprecieze munca noastră, domnul profesor şi ceilalţi care participă la lansare. Pentru noi a fost o experienţă unică, chiar o unitate de măsură a capacităţii nostre profesionale de viitori jurnalişti. Prin asta ne-am testat abilităţile de redactori, talentul creativ, seriozitatea şi puterea de a munci în colectiv. Cred că am şi reuşit şi asta ne face să creştem în proprii noştri ochi şi să ne dea speranţe că vom reuşi în viitoarea noastră profesie, putând a ne desăvârşi în viitor vocaţia ca adevăraţi gazetari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu