sâmbătă, 3 ianuarie 2015

Stând cu ochii spre himere

Tu nu exiști. Te-am inventat doar eu, în serile lungi de singurătate, când mi se părea că niște contururi superbe îmi lunecau pe sub fereastră. Poate că era un moment de cumpănă în viața mea iar în inimă, în loc de de raze și muguri, îmi crescuseră ghimpi. Trecuseși, sau doar mi s-a părut asta? Poate c-ai fost, dar după cum am spus, deja trecuseși. Sau, mai degrabă, doar mintea mea delirandă te-a născocit. Te-am inventat eu, deoarece aveam nevoie de-o șoaptă la ureche și de-o mângâiere sperând că va veni în seara aceea în care furtuna nemiloasă îmi bătea la fereastra sufletului. Din ultimul botez de humă rămas după atâtea tumulturi ale vieții, am încercat să plămădesc imaginea ta, dar n-a ieșit decât o fantasmă rece. Zadarnic am încercat să-i dau viață, s-o încălzesc cu lacrimi fierbinți. O vreme a rămas tot rece, apoi dogoarea lacrimilor mele a topit piatra aceea seacă și rece, până când n-a mai rămas decât umbra unui vis. Acum, când stropi mari și reci de ploaie îmi biciuiesc și mutilează sufletul, stau singură și mă întreb, ai fost doar o nălucă a dorințelor mele, sau ai trecut aevea pe sub fereastra mea? Poate că ai trecut, dar ai trecut deja și n-am apucat să te opresc. Acuma ești departe, foarte departe... în inexistența mea..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu